Fair Haven, NJ September 5 08

Vilken dag säger jag bara. Har man kommit in en dålig rutin. Ännu en dag man skulle ha kunatt skippat. Vad gick bra idag? Morgonen med barnen gick hyfsat, fick min ledig tid efter ha lämnat barnen i skolan. Åkte med Elli för att inhandla det sista till skolan, tur i otur hittade jag inte min inköplista, men det visade sig vara rätt bra att jag aldrig hittade listan som låg hela tiden i väskan, för vi behövde inte köpa allt som stod där. Åkte till Whole Food för att handla lunch, blev en svindyr räksoppa för 80 svenska kr. Så himla god var den dock inte. Hämtade barnen och lekte med de efter skolan, sedan klockan 5.15 pm var det dags för mig och Elli att åka till våran egna skola, Brookdale. Efter lite förseningar och strul så kom vi väg, så var självklart köbildning på vägen så tog jättelång tid att komma till skolan, hittar våran skolbygdnad rätt fort likså salen. Salen var hmm stor och hade arbetsbänkar med varsin dator. Läraren var så klar försenad, klasskamraterna var dock bara tjej och STENGAMLA, den yngsta nog 24 och de äldsta var över 65+, helt sjuk. Lärarnen verka vara helt okej, men fattade nästan ingen vad hon sa, använde hur många ord som jag aldrig har hört talas om, så blev rätt utråkad fort så höll på somna. Alla andra i klassen har redan pluggat flera och speciellet kurser inom Interior Design. Men tror det kommer bli en rolig och intressant kurs även om den första lektion sög.

Så blev ju inte mer taggad för min andra lektion på måndag, usch är så nervös, en klass med 30 elever, kommer dåna av. Har helt tappat allt för körkortet, det är bara en enda stor plåga som jag har. Vill inte! Har ju redan körkort, det sjuka är om vi kuggar i körkortteorin så tar vi ändå och kör bilen hem.


Nu har min femöring ramlat ner... Har börjat hittat bättre här omkring, vågat testa nya vägar. Allt har bara varit en röra, har känt igen massor av platser men aldrig riktigt fattat det. Men nu känns det bra, inte lika komplicerat och svårt längre. Har dock bara kört på parkway en enda gång, lite nervös fortfarande. Det som skrämmer mig nog mest för att köra i Sverige igen är nog att här kör vi på rött när vi svänger höger, rullar fram och kollar vid stoppliken utan att stanna kör vi och växlingen. Skönt med automat!

En trött Tina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0