Fair Haven, NJ September 5 08

Vilken dag alltså, halva dagen hade jag inte ork eller lust att göra något, så spenderat mesta tiden i sängen och hann prata med mamma. Snart kommer hon och Lotta, inte många dagar kvar nu. Tog mig i kragen och åkte till Brookdale , my new home för att köpa boken till Interior Design, 109 dollar är 687 svenska kr. Pratade med pappan efter jag hade köpt boken och berättat om priset för en enda bok till min kurs. Han sa bara  Welcome to America . Det är helt sjukt hur mycket pengar det kostar att gå i skola i USA,  skolavgift, kursavgift, allt skolmaterial. Till och med mina barnen måste köpa egna pennor, suddigummin, lim, block, mappar, färgpennor, kritor och sånt. Varje lärare har speciella listar av saker som barnen måste ha med sig till skolan förutom skolmaterial ingår det hushållsrulle, våttservetter, näsdukar och liknande saker. Vaddå fick man inte låna pennor, färgpennor, tuschpennor och kritor när man själv gick i skolan i alla fall på lågstadiet? Ut över det så måste de betala lunch eller ha med sig egen lucnh och snacks.

Nog om det, har nog lyckats beställa HELA kräftor med stjärt och huvud tills imorgon, ska ringa honom för fjärde gången imorgon, har i alla fall beställt 3 pound kräftor tror det är ca 1,5 kilo kräftor. Så hoppas verkligen på att det är goda. Imorgn kväll ska jag och Elli sitta hos mig och äta kräftor och ha det mysigt.

En glad och trött Tina




Coldplay - Viva La Vida



Jason Mraz - I 'm yours








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0