Fair Haven, NJ September 2 08

Vilken dag alltså, önskar att man kunde ha skippat den, tisdag usch. Ta bort tisdagen från veckan. Barnen var jobbiga idag, flängde som en dåre fram och tillbaka först till Country Cluben som har stängt för säsongen är över, sedan hem igen vänta på pappan för att han ska kunna signa in oss på Beach Club, sen lunch där, lite stund i poolen, hem igen för att hämta Libby, köra henne till Hungtington sedan hem igen med Charlotte och Colin, ett snabbt besök på Java Stop, hem fort igen, så ringer pappa och säger att jag inte behöver hämta Libby. Känns som läget var inte under kontroll, föräldrarna kom hem, mammans kusin och tjejvän är här med, jag var tvugen att sticka för hade planera att åka till Brookdale Community College my new place för att ta ett skaffa ett studentidkort. Men dock blev klockan 6.30 pm när jag kom till Elli för att hämta upp henne och så klart stänger Brookdale 6.30 pm. Så begav oss till Colorest för att inhandla skolmaterial, men så klart stängde de 6.00 pm. Suck! Så irriterade och hunriga så åkte vi till Foodtown för att handla Sushi. Så klart kom tåg typ varje gång vi passerade järnvägsövergången. Sedan tog vi bilen till Border bokhandel för att checka om de hade skolmaterialet som vi behöver. Fanns inget alls som vi behövde från våran listan men hittade massor av lovely böcker... Fortsatte mot Ac Moore en Arts and Crafts store. Himmelriket eller nästan så himla tycker pyssel grejor, hittade i alla fall många delar av skolmaterialet som vi behövde, tog hjälp av en expedit för hade ingen aning vad allt var. Har fortfarande ingen aning vad vi köpte, men men...

Puh klockan är 11.00 pm måste verkligen sova, ska upp tidigt imorgon , första skoldagen för barnen. Ska bli rätt skönt att de början skolan, for some time off under dagen då. Där nog det mesta tiden kommer gå åt att plugga. 

TORSDAGEN DEN 4 SEPTEMBER börjar jag själv skolan, Interior Design, har köpt hälften av sakerna men boken fattas. Hittade den idag, 110 dollar för EN bok. Är väldig nervös och spänd, men tror kursen kommer bli kanonkul. Har dock lite små ångest över allt med skolan att göra...

Jo, det är var inte jätteseriöst eller förbjudet att ha på sig vitt. I alla fall till October, för då kommer hösten...

Har lite smått panik, har så himla mycket att göra och tänka på eller det känns så. Först av allt skolan, sedan förbannade körkortet, alla barnens aktiviter, deras skola och läxorna, måste köpa skidkläder och vinterkläder. Styra upp helgerna i höst, måste ta tag i resandet, sedan kanske börja träna på YCMA, Mamma och Lottas vistelse, Lenas vistelse, alla football, bakets, hockey, baseball, soccer matcer och allt sånt så måste planeras. Listen är lång.

Har massor mer av berätta...

En liten del tillägnad Frida. "Den stora förändringen" som några kanske redan vet var att Frida en svensk au pair som bodde 10 minuter bort med bil har lämnat lander eller åkte hem till Sverige igen. Blev lite hastig, hon var dock tvungen att göra en RE MATCH, som idag verkar vara väldigt väldigt vanligt inte många som är kvar i första valet av familjen. Frida var tjej som ringde hem till mig innan jag ens hade kommit innan för dörrarna här i hemma i Fair Haven. Hon var den första svenska au pair som jag lärde känna som bodde här i närheten, dock hade hon bara varit 2 veckor när jag kom. Men hon hade koll på läget, jätteschysst och rolig tjej. Hon var den jag började hänga med, blev snabbt att vi träffades varje dag och pratades vid varje dag. Vi började äta Sushi från Foodtown, drog på roadtrip speciellt till Newark Airport, börja äta Sushi i bilen, bli irriterad tillsamms i bilen på andra bilister, spela sjuk hög musik i min Jeep eller hennes Lexus. Ja vi var väldigt lika till sättet, tänkte mycket likadant. Så nu känns det lite tomt utan henne, ringde alltid henne när jag hade fått nog av mina barn och allt! Frida spelade in två röstmeddelande på våran telefonsvarare, pappan blev helt crazy, vem är det som ringer och gör så här. Frida satt och sjöng en sång en gång sedan andra gång hade hon skrikit Tina...
Men någon meningen är det väl med allt i livet.


Nu är det läggdags


En trött och förvirrad Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0