Fair Haven, NJ September 28 08

Ja , mycket har hänt  och mycket är på G. Länge sedan jag uppdaterade bloggen, har inte funnits tid för det.

Vad ska man börja? Har då haft Sverigebesök, min mamma och min syster har varit här i 10 dagar. Vilka intensiva dagar, första dagen blev inte så mycket gjort, middag med familjen hemma, tordagen den 18 september blev det Pier Village, lite shopping längs 35 sedan visade jag min mammas kontor, blev rörigt på kvällen för hade min Interior Design klass, där jag hade en redovisning av våran läxan, gick faktiskt bättre än vad jag hade för väntat mig. Den 19 september åkte vi till Monmouth Mall och Marshall, som är bland av mina favoritshoppingställen här. På kvällen tog vi färjan över till Manhattan, underbar tur, värt pengarna. Dock blåste det lite för mycket. Tog en promenad till Hotel 31, kan rekomendera det, på 31 St mellan Lexington Ave och Park Ave, bra läge, helt okej rum. Tog en promenad till Time Square och åt middag på Hard Rock Café. Ojoj, vad lördag blev lång, ställde klockan tidigt. Frukost på en restaurang närheten av hotellet, promenerad till Penn Station, vidare förbi bland annat Macy's, Victoria Secret, Forever 21. Sedan till Chrysler Building, Grand Central, The New York Public Library, stros på underbara 5th Ave, åt lunch på TGI Fridays. Sedan var det Rockfeller Center, tog en tur i Top of the Rock, prisvärd kan jag lova, underbar utskikt. Snabb tur till St. Patrick Cathedral och Radio City Hall. Be gav oss vidare till Central Park för sedan ta en tunnelbana ner till skabbiga China Town, sedan gick vi till Little Italy som hade någon gatufestival, packat med folk eller mest turister. Lite strosande i lovely Soho, middag på en japansk och koreans restaurang i Soho. Den 20 september blev lite shopping på Manhattan sedan tog vi tunnelbannan över till Bedford Ave i Brooklyn, love love love. Visade dem Beacon Closet ochy Buffalo Exchange. Tog tåget hem till Fair Haven där älskade Elli kom och hämtade oss, blev middag på Teak. Resten av veckan blev det mest shopping, Freehold Mall, Target, Kohls, Short Hills Mall (OMG, mitt himmelrike, kan lätt spenderat att jag har och mitt liv där), IKEA... Sedan blev det torsdag igen, hade dock ingen lektion för Interior Design men skulle istället på invigning på min lärares nybyggda kontor i Somerset, dresscode Suit! Som jag trodde låg söder ner i NJ men dock visade sig ligga i norradelen. OMG vad jag och Elli åt, ostbricka, Sushi, hummer, my god vad mätt jag blev. Väldigt fräsch lokal men dock var vi som vanlig bland de yngsta, alla var säkert runt 50 plus.

Ja så var det fredag och det var dags för mamma och Lotta att åka, Suck! Hade sagt till mig själv att nu är det dags för att börja ta sig an Parkway. Men fy, såg tre bilolyckor på vägen till flygplatsen, en var nog riktig allvarlig, blev riktigt chockad och skakig för olyckan hade nog hänt 2 minuter innan vi hade kommit, så allt var färskt! Ambulanser, poliser och brandmän över allt....

Avsked blev jobbigare än vad jag hade trott, allt känns så hastig. Vill bara åka med hem! Back to weekday, jobbade eller jobbar helgen för mamman är i Florida och hälsar på sin mamma. Men fick ledigt lite på dagen, så åkte med Sara till Ikea, känns som man är i Sverige.

Men ny vecka på G, nya uppdrag att utföra.. Tiden räcker inte till...

Har i alla fall shoppat en heel del nu, eller ja ca 16 trosor från Victoria Secret, 6 andra par trosor till, två nya väskor, kjol och två bälten! Kan inte låta bli, men ska spara lite pengar nu för behöver köpa ett par vinterskor.

Har säkrt glömt häften av allt jag egenligen ville berätta men orkar inte skriver mer nu, måste göra iordning för sedan åka till Elli, för att få våran läxa gjord och plugga inför quizen. Gah ska plugga inför körkortet med! Suck och stön... Är nog allt i liten Nörd, pluggar som bara den....


Men bilder kommer snart, eller om jag orkar....?!?!


En trött Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0