Fair Haven, NJ October 12 08

Klockan är egentligen för mycket, läggdags för länge sedan. Men måste få skriva av mig lite, mycket händer och mycket på gång. Som sagt vet inte vart jag ska börja.

Lena har varit på besök här eller hon är fortfarande på besök här, dock åker hon hem imorgon. Kommer kännas tungt och tomt. Tycker så synd om henne, allt är inte varit på tipp topp under hennes tid här. Första dagen var jag tvugen att jobba kvällen, andra dagen skulle jag bara jobba halva dagen men det blev till 16.00 i alla fall. Så vi tog med barnen till Harvest Fest i området. Tills slut så tåg vi in färjan in till Manhattan, vädret var inte det bästa, blåste som bara den. Tog en promenad till hotellet, som hade sett sina bästa dagar, läget var bra, bredvid Hard Rock Café på Time Square, sängarna stora som hus, skabbigt som bara den, helt okej för en natt. Tog middag på underbara Ruby Tuesday på Time Square, beställde in massa smårätter. Resten av natten blev till för shopping, började klaga på att affärerna stängde så tidigt men då var var klockan 23.00 . Söndagen började tidigt, köpte frukost på Starbucks och gick till Central Park och käkade. Sedan begav vi oss neråt, snabbt stopp vid affärerna på 5th Ave, nästa stopp blev på Elli och Petras hotell vid
42and St, tog subben till Bedford Ave i Brooklyn. Visade Buffalo Exchange och Beacon Facorty. Tillbaka till Manhattan för att äta, dock valde vi nog särklass sämsta restaurang som finns, dålig service, mindre god mat, ja allt var dåligt, knappt att vi fick rätt mat vi beställde, men efter en usel lunch så mötte vi upp Caisa och en annan svensk au pair, strossade lite i affärerna på 34th Ave. 

I måndag släppte jag bomben att jag vill åka hem, mamma tog det helt lugnt, lugnare än vad jag hade tänkt. Pappan tog det sådär kändes det som. Trodde att allt skulle kännas mycket bättre när jag hade väl bestämt mig hur jag ville göra och att jag hade berättat det för mina värdföräldrarna, men ack vad fel jag hade. Allt blev bara sämre, mådde sämre än sämst, ville bara ta första bästa plan hem. Så resten av veckan blev allt lite komplicerat och krånlig, blev mycket tid på rummet och har tänkt, tänkt och tänkt. Hur ska jag göra?

Förlåt, förra helgen och början av denna veckan lär jag har varit den jobbigaste person som har funnits, allt var bara skit, ingen förstod mig enlig mig själv, tappade allt. Fick en släng av separationsångest, kändes som jag inte var i medvetandet, stötte bort allt och alla. Förlåt för mitt beteende!


tror jag somnar NU


En trött Tina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0