Fair Haven, NJ 25 maj

Nu har jag precis kommit hem. Har träffat två svenska au pairen, ena bor ca 10 min bilfärd från mig, super trevliga, ska höras imorgon!

Idag har jag äntligen sett vad Beach Club är. Det ser ut som ett hotell typ, man checkar in. Så har man en egen "liten" hytt där det finns dusch, kyl & frys, diskbänk. Sedan finns det en giganstisk swimingpool, en bar, en kiosk och massor av grillar och sedan ligger havet precis nedan för pool så man kan välja att bada i en pool eller i havet. Sjukt fint! Men vattnet i både bassängen och havet är jätte jätte kallt. Man blir nästan blå när man badar, känns det som. Men hoppas på fint väder hela veckan så vattnet blir lite varmare.

Typ på orentation så får man lära sig en del saker, men skrämmer upp en så himla mycket, amerikanare gör så och de gör si . Men helt sjukt, i Sverige har jag fyllt 20 så kan komma in på det flesta ställerna, får köpa på Systembolaget och handla sprit utomlands. Men här i USA måste man vara 21 för att köpa och dricka alkohol, de sägs att det är jättestrikta med denna reglen, visst har inte provat köpa ännu eller varit ute på en pub. Men mina värdfamilj har redan gett mig vin till mat och drink när vi var på Beach Club.

En annan sa, har börjat dricka kaffe och röd vin, jag är nog konstig! Plus min näsa bara rinner och rinner, helt sjukt, tror det beror på omställningar och sånt dära. Hoppas verkligen inte att jag blir sjuk.




Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0