Fair Haven, NJ June 4 08

Idag är det då varit min första dag som au pair eller första dagen ensam au pair. Tycker faktiskt att det har gått fint, frukosten gick smärtfritt sedan har resten av dagen rullat på. Har idag kört rätt väg fram och tillbaka till tågstationen även till en nagelsalong körde jag till. Är dock redan utråkat att vara själv. Har insett att jag gillar att ha många människor runt mig att vara själv är inte min grej. Gillar att göra hela tiden vill inte ha några tomma luckor. Men imorgon ska jag försöka skaffa mig ett bankkonto, kanske skaffa ett gymkort med beroende på om min pappa har skrivit ett brev om att jag jobbar som au pair här och vad jag tjänar eftersom jag kommer få bidrag att träna.

Idag har jag även skickat iväg mitt D2019 för att få en stämpel så jag kan resa utanför USA eller St. Thomas tillhör USA men det behövdes ialla fall. Imorgon ska jag få förhoppningsvis mitt egna rum, ska bli skönt och komma riktigt till rätta. Jag gillar gästrummet väldigt mycket men det känns verkligen inte så mitt rum. Så hoppas kunna packa upp allt imorgon och göra det till mitt egna rum!

Måste börja ta tag i körkortsteorin men det känns så sjukt segt, orkar inte! Men vill ha ett körkort här så man kan visa upp när man kommer hem till Sverige igen, men egentligen behöver jag inte klarar mig dock kanske inte lagligt.

Idag fick jag ett paket på posten från mamma, en klänning som jag beställde innan jag åkte och så kort som jag glömde hemma. Det var roligt att kolla på korten, saknar alla jättemycket även om jag trivs jättebra här.


Tina





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0