Fair Haven, NJ June 3 08

Idag har jag hunnit med en hel del även om dagen har varit rörig. Fick iväg barnen till skolan, åka till stranden, sedan hem och byta kläder sen åkte vi till banken, vidare till Dollar Tree som är en affär som bara har saker som kostar 1 dollar så köpte lipgloss, klistermärken till min blivande scrapbook och lökchips. Sedan åkte vi till min blivande bank och hämtade mina pengar vidare till Mc Donalds. Första gången jag äter på Mc Donalds i USA. Tog en Big mc & co för att testa. Hamburgaren var helt okej men pommesen var inte alls goda. Dricka som man får till menyn här är lika stor som vår största storlek i Sverige. Sedan besökte vi Target som är ett stor affär med allt möjligt. Där handlade jag min efterlängtade kladdkakform, en bikini och toffsar. Sedan hem och duscha snabbt hämta barnen vid skolan, bakade kladdkaka för första gången men den blev god. Sen åkte jag och hämtade den minsta vid Smart Start för sedan lämna hennes till hennes play date. Sedan hämta den äldsta tjej från sin sista danslektion. Här även fått städat deras hyllor i hallen.

Imorgon blir det min första dag som au pair själv. Ska antligen köra den äldsta till Tutor som ligger en bit bort.

Har vigat mina vyer lite mer hittar till en svensk au pair hus, till beach club, public beach, Tutoring stället. Ska försöka få in vägen till tågstationen med men den är så krånlig tycker jag.

Igår så körde jag med pappan till tutoring, det gick fint men så säger pappan jag tycker verkligen att du kör bra vad gör jag inte då, jo jag kör mot rött i korsning med trafikjus. Så himla typiskt men pappan bara asgarvade och sa ja om polisen hade sett detta så hade de nog stoppa dig! Men grejen var att när jag väl kom in i korsningen så var det gult men hann knappt passera något innan det blev rött. Sen så frågade jag pappa om hur tågetövergångarna funkade, han sa ja du märke nog om tåget kommer för bommarna åker ner men vad rolig om det står i tidningen första gången på 50 år så var bommarna inte nere när tåget kom och där stod Tina sedan asgarvade han igen.


Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0