Fair Haven, NJ June 22 08

Nu har jag varit dukigt, städat mitt rum, tvättat mina kläder och bäddat rent. Ska snart försöka sova, trodde att jag skulle ha barnen hela dagen imorgon. Men som tur är så börjar flickorna sina sommarläger som vi kallar det, så de är borta hela förmiddagen. Pojkens läger börjar efter våran semester, nu är det bara 5 dagar kvar tills vi åker. Kan lova er det är inget dåligt hotell vi ska bo på. Lyx som bara den! Längtar nu som bara den. Måste börja packa med, ska ta med en av mina stora resväskor, men eftersom min garderob inte är så stor ännu så blir det väl att packa ner det mesta man äger. Måste packa ner "finkläder" så man får lova att komma in och äta på restaurangen.

Helgen har varit toppen, tog tåget in i fredags eftermiddag men vi hade då kollat tågtiderna som gäller på helgen så när vi kom där ca 2.05 pm så satt vi och väntade och väntade tillslut så kollade vi upp tiderna igen, då gick tåget 2.53 pm istället, så det vara bara att vänta. Väder var jättefint, tåg en taxi från Penn Station till Battery Park. Där fanns det svensk mat, köttbullar, lingon, potatismos, våfflor och jordgubbar, de hade även gjort en midsommarstång. Det kändes verkligen som man vara i Sverige och firade midsommar. Man kunde tro att det var en park någonstans i Sverige om man bortser att man såg State of Liberty. Senare tog vi en limousine från Battery Park till klubben Hiro, men vi gick aldrig in eller provade aldrig att gå in för 21 gränsen, så jag och en svensk au pair traskade vidare utan att veta direkt var vi var. Gick och letade efter något lämpligt ställe som har 18 istället för 21, men hittade inget så köpte med oss öl från en liten butik i Downtown som inte kollar legg. Började gå tillbaka till Penn Station som ligger på 7:de Avenue och 34 gatan, när vi startade gå så var vi typ på 12 gatan, allt slutade med att vi tåg en taxi till Penn Station för orka gå så långt.

Sov hos tjejen som jag träffade på orenatationen, mysigt stad vid vattnet, alla hus har egna bryggor och båtar. Område var dock inte jättefint, men väldigt mysigt. Vi åkte till en affär som hette Payless Shoes, sjukt billiga skor, så köpte 4 par för 300 svenska kr. Helt sjukt! Men de hade erbjuandet köp ett par så får du halva priset på det andra. Så fick ett par skor för 3 dollar som är 18 kr.

På kvällen så gjorde vi i ordning oss och förfestade så smått hos henne, klockan blev närmare 12 pm innan vi började leta taxi, det var dock enklare sagt än gjort, flera hade inga tillgängliga bilar just då eller så låg deras bolag för långt bor, vi hittade en bra men väldigt otrevlig taxibolag som la på luren i örat på oss flera gånger, men fick en taxi tillslut. Åkte in till nattklubbgatan, typ alla barer och klubbar är det 21. Visade mitt svenska körkort men då sa de att de var inte gilligt för de hade aldrig sett sådant förut och det var inte tillräckligt bevis för att det var jag. Sedan körde vi att vi inte hade något gilligt körkort eller id men de funkade inte på några ställen. Men så gick vi till en liten pub, där vakten så klart också frågade om legg men låssades som att vi inte förståd vad de sa om legg och sånt skit. Eftter en stund som släppte de in oss utan bevis på att vi vara 21. Det var ett trevligt ställe, mycket folk i början men det dog ut väldigt fort. Träffade flera roliga människor och drack öl. Klockan blev närmare 3 am innan vi kom hem.

Så idag har jag varit lite halvseg, fick lite panik när jag skulle ta tåget för hade ingen mobil som funkade eftersom jag glömde laddarnen hemma plus hade inte pratat med mina föräldrar om de kunde hämta mig. Men allting löste sig så blev upphämtade av min mamma.


Skriv en kommentar när ni har läst :)

Tina

Kommentarer
Postat av: Alexander

Det lät som en trevlig Midsommar..!!!!!

2008-06-23 @ 09:57:14
Postat av: madde

Hej Tina!!

Så mycket du hittar på, låter som att dagarna är fullspäckade!! Är det många svensak au-pairer där?? Lärt känna någon au-pair som inte är svenne?

Kramar!!!!!!!!

2008-06-23 @ 11:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0