Fair Haven, NJ June 19 08

Idag har det äntligen varit skolavslutnig för barnen. Har varit på en vattenpark i Keansburg, helt okej men sjukt svårt att hitta till, Har idag lärt mig hitta till Dollar Tree som är en affär det allt kostar 1 dollar och sedan Jon Bon Jovis hus.

Nu har jag exakt varit i USA i en månad, det känns fortfarande bra, men klart det känns att man missar eller ja inte kan vara med på midsommarfesten hemma med alla vänner. Imorgon är det en vecka kvar till jag åker till Kraibien, längtar verkligen, dock så hade en svensk au pair fixat inbjudan till en fest den 28 juni men då är jag tvyärr eller jag vet inte vad man säger i St. Thomas. Har börjat fattat att detta kommer vara mitt hem nästan i ett år framåt. Allt jag kan se NYC från stranden är helt underbart. Det känsla som jag har nu, jag bor i USA nu, jag lever mitt liv här, min värdfamilj är min "nya" familj nu.

Måste tacka egentligen min värdpappa för han har ställt upp nu när mina pengar är borta, som igår när jag berättade att det fattades pengar på mitt konto sa han "ta på dig skorna så åker vi och fixa det". Idag har han även hjälp till att prata med banken, så har gjort en anmälan så förhoppningsvis alla pengar tillbaka snart. De kunde inte se vart mina pengar har tagit vägen än, men allt är helt skumt.

Imorgon är det midsommar ska åka till Battery Park och fira det. Ska förhoppningsvis bo i Freeport, Long Island denna helgen hos tjejen som jag träffade på orentation,

Har köpt min efterlängtade DKNY vöska som jag har titttat på länge, sjukt billigt 40 dollar som är 240 kr, Galet säger jag bara! Har även köpt en jättesöt jacka/tröja idag. Bilder kommer snart kan jag lova.

När någon ringer och jag svarar tror de ofta att jag är min värdmamma , känns lite skumt!

Skriv gärna en kommentar när ni har läst detta,så är ni snälla :)


Tina


Kommentarer
Postat av: Anna

härligt det låter att åka iväg på semester nästa vecka.. avis, jaaa lite.. :) Nu är det midsommarafton, börjar dock lida mot sitt slut för min del för nu ska jag sova, snart ringer klockan för att man ska upp å jobba.. mindre skööj kan ja säg. Men måste ju ha pengar så jag kan komma å hälsa på dig sen! :) Ha det bra vännen! puss puss

2008-06-20 @ 23:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0