Fair Haven, NJ June 12 08

Idag har det inte varit så varmt, bara 29 grader. Men var på stranden idag iallla fall, badade för första gången i Atlanten. Det var dock inget för mig, blev dör djup direkt sedan var det undervattenströmmar plus stooora vågar som höll på dränka mig. Gillar mer att bada i poolen då slipper man all sand och sånt skit.

Igår  var jag på Monmouth Mall med en svensk au pair som bor en 10 minuter promenad från mig. Annars har det lite saker, har fått mina egna fixat mina naglar, ordnat en playdate, blivit visade en vattenpark och en  1800-tals bondgård.

Fick dock bara se 20 minuter av första halvlek när Sverige mötte Grekland sen dog elen. Denna veckan har vi haft väldiga problem med elen, har varit borta flera timmar om dagen. Då blir det olidigt att vara i huset, så äckligt varmt både inne och ute. Anledningen till att elen försvinner är när det är så varmt som det har varit (35-40 grader) på dagarna så startar alla hushållen sina AC för att kyla ner men då slutar huvudgeneratorn att fungera. Plus igårkväll så ramlade en elstolpe ner över en stor gata, så det var kolsvart när jag kom hem vid 10. Min pappa skrämmade mig rejält igår, precis när jag gick innan för dörren så kom han med ett ljus och en ficklampa för att sätta ut det om jag skulle kommit hem senare. Lite äckligt när det är svart och någon kommer gående med ljus och ficklampa. Så var lite skraj så sov på andra våningen i gästrummer som är jämten föräldarnas rum.

Salongen som jag fixade mina naglar var inte alls bra, har gele på alla mina naglar förutom en, den som jag bröt, där satte han en tipp, men den blev helt sne och tjock så filade direkt när jag kom hem, sedan målade han för lite vitt så man ser naglen igenom på vissa naglar. Visst det var billigt, 35 dollar men ska aldrig gå dit mer igen. Finns ju massa andra salonger här i närheten.

Har bestämt mig att jag ska bekosta mig en dyr väska i sommaren, så min mamma har lovat ta mig ett köpcentrum med affärerna som blandat annat Gucci, Dior och Louis Vuitton. Det är billigare att köpa här i New Jersey eftersom tax är låg här när man köper saker.

Hoppas denna helgen att jag kan se Sverige matchen , har kanalen hemma som tur är men funderar på att åka till NYC där en svensk har hyrt en bar och kolla på matchen där. Sen så är det ju Fars dag här i USA på söndag, vet inte dock vad vi ska göra då eller om vi ska göra något speciellt.

Idag har jag provat ännu en ny restaurang, en japansk, så åt Sushi och då stektde de maten framöver dig. Gott var det med fick så mycket mat, för en soppa, sedan en sallad sedan betällade vi sushi förrätt, sedan kom huvudrätten där fick jag räkor, grönskar, ris och nudlar. Klarade inte ens att hälften så fick ta med resten hem. I veckan har jag även ätit på en mexikansk resturang, gott var det med. Provade en vädligt mäktigt cheesecake. Har även provat Italian icecream, som jag trodde var gräddig glass men dock så fel jag hade, det var vatten, färgämnen och massor av socker. Super sött, men smakade okej, provade blue raspberry.


Måste berätta har fått mitt visum tillbaka så nu är jag redo för St. Thomas

Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0