Fair Haven, NJ June 1 08

Helgen har varit fullspäckad typ. I lördags morse tog jag och den nuvarande au pairen tåget till Penn Station där mötte vi tjejen som jag flög tillsammans med och sedan mötte vi upp en falkenbergska, skoj att träffa de! Vi gick kollade lite i Mid town mest i affären. Vädret var så sjukt dåligt, så gick aldrig någon riktig runda. Men fick sen Empire State Building, Time Square, Bryant Park, Chrysler Building och New York Public Library. Åt mat på Hard Rock cafe sedan gick vi mest och kollade i affärer, Älskar Macy's de har allt, typ som NK. Har köpt en Swatch klocka som är rosa för 146 dolllar, BILLIGT!

Det blev dock rätt sent innan jag tog tåget hem så anlände till Red Bank ca 21.30, då var det kolsvart ute och jag skulle för första gången köra hem helt själv. Det gick väl inget vidare bra,kom fel direkt så körde en bit innan jag kunde vända, plus fattade inte först hur jag startade GPS. Utan GPS hade jag nog aldrig kommit hem,så sjukt många gator plus vissa ställen får man inte svänga ett visst håll så måste köra ett kvartet längre bort.


Men kom hem hel och levande, så började det roliga igen, komma in i ett kolsvart hus och ingen är hemma. Hatar att vara ensam hemma, måste verkligen ha någon levande i huset. Efter några timmar lyckas jag somna men vaknade av att någon var i huset, det är verkligen inte någon skoj väckningen. Då var det granne tror jag som skulle släppa ut hunden för hon trodde ingen var hemma, både blev nog lite skräckslagna plus när hon kom var klockan ca 7.15. Hunden har dock då kissat inne plus bajsat inne, lagom skoj , men förstår den, den är ju inne hela tiden.

Efter många försök att somna om så gick jag upp då ringde telefonen, lät den vara men den fortsätta att ringa hela tiden, svarade till slut som tur var det till mig. En mayalaisk au pair i närhet ringde och frågade om vi kunde hitta på något. Hon kom och hämtade mig så åkte vi till en kyrka en bit bort. Gudtjänsten var helt crazy, intressant men dock inget för mig. Efter gudtjänsten gick vi och åt på en vitameisk resturang, sjukt god mat.

Har även idag varit på en dansshow som min äldsta barn var med i, dock var hon och dansade i ca 3 min och hela showen var ca 75 min. Men så söta barnen är, de minsta kan knappt vara mer än 2 år. Sedan gick vi ute och åt på resturangen som ligget jämte skolan, Åt Lobster salad med avacodo, grapefrukt och ruccolasallad, sjukt gott. Provade även sötpotatis, smakade gott med smak av morrötter. Min värdmammas syster och familj har varit hos oss idag, trevliga!

Är så kär i NYC, de har allt man behöver. Har idag blivit erbjuden boende i Malaysia om jag åker dit någon gång, som jag tror jag lär göra efter min resa här. Min nyfunne vän bor i Malaysia och ville gärna att jag skulle komma och hälsa på.


Tina


Kommentarer
Postat av: Alexander

Gaah!!! Vill med leva NYC liv:D:D:D:D

2008-06-02 @ 15:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0