Fair Haven, NJ July 6 08

Helgen har varit fullspäckad, i fredag var jag och en annan svensk au pair i Long Branch Beach och kollade på fyrverkerier, dock var det molning och regnade så torsdagens fyrverkerier var mycket bättre. Att åka dit tar ca 10 min men våran hemvärd blev över en timme lång på grund av de hade stängt av massor av vägar plus körde vilse flera gånger, så blev en rejäl sightseeing i Long Branch. Lördags morgon jobbade jag men lät barnen mest kolla på tv och spela xbox för det regnade. På eftermiddagen åkte jag till Monmouth Mall med en svensk au pair och shoppade rejält, två par skor, en väska, en bok, en parfym där ingick läppglans, bodyloation och en ask. Sedan på kvällen blev det middag på en japansk restaurang i Red Bank, sushi och stekt ris med räkor och ananas plus en film hemma hos mig.

Idag har jag och en svensk au pair varit i Freehold Raceway Mall som ligger ca 40 minuter bort, ett lite större köpcentrum men har kommit fram till gillar med Monmouth Mall. Men kollade lite i affärer och åt på Ruby Tuesday, pasta med räkor och parmesan. Ikväll har jag varit på picknick med två svenska au pair på Östkusten högsta topp, mysigt. Måste berätta tog en sightseeing idag med runt Freehold, blev dock en resa som vi inte kan glömma, skulle ta en genväg till Long Branch för att hämta en annan au pair men efter att har kört en bit så kommer det pilar till parkway som är typ stor motorväg med flera filer, typ kan vara ca 9 filer. Fick lite panik för klarar och känner inte för att köra där ännu i alla fall, men hittade en bensinmack som vi kunde vända på så vi kom tillbaka till köpcentrumväg och tog den vägen som vi kom på hem istället.  

Denna veckan blir det mycket jobb men goa pengar, dagarna är fullspäckade med skola, läger, aktiviter ja plus ska få in några playdate med. Dagarna bara rusar iväg om några veckor har jag redan varit här i två månader. Ska ta tag i mitt körkort men tråkigt att plugga teorin.



Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0