Fair Haven, NJ July 3 08

Kom hem igår fram St. Thomas, var helt slutkörd. St. Thomas var helt underbart. Ett ställe i världen som man måste besöka innan man dör. Även om själva St. Thomas är en väldigt fattig ö med massor av svarta människor är nästan alla hotell överlyxiga. Vi tog flyget från Newark i fredags, min resväska för förvånardsvärt inte överviktigt även om jag hade packat hela min garderob. Men de var tvungen att kolla handbagage två gånger, vid säkretskontrollen här måste du ta av dig skorna för du kan gömma vapen i skorna. Vi var lite tidiga så gick till våran egna flygplans väntesal där fanns det bekvämma stolar och gratis frukost. Flygtiden var 4 timmar, landade i St. Thomas på en liten och skabbig flygplats.

Vädret har varit underbart, lagom varmt och härliga vindar. Har mesta delar varit i vattnet. Vattnet var helt klart. Hotellet såg lyxigt ut men tycker inte spceciellt det, maten var helt okej, rummen var med okej, personalen var stirriga.

Har matat fiskar med hundgodis, sa till barnen att fiskar bits inte, Vad händer då inte när jag matar en stor fisk, jo den biter mig så fick ett litet sår. Har även testat på att snorkla, första gången var jag som en död fisk på land, hade vatten i näsan, ögon sveds och kunde inte andas så låg mest och sprattlade. Men greppade teckniken på andningen men vågade inte så långt ut.

Åkte över några gånger till St. John grannön och besökt en av världen topp 10 bästa stränderna. Stranden var helt underbar. Åt någon konstig fisk som heter Skate fish här, vet inte var det var för något, men det var det vidrigaste jag har smakat, smakade så annorlunda så lämnade allt.

En dagen testade jag och mamman shoppingen på ön för där har de ingen skatt på sina varor så blir i längden billigare, så köpte mig en väska som jag alltid velat ha, Louis Vuitton Speedy och en plånbok och sedan ett par Ray Ban solglassögon. Hittade en drömklocka från Gucci, lila läderband och stor urtavla, så himla fin, men kostade 24 000 svenska kr. Min mamma har lite shoppinggalen så hon var när på att köpa ett halsband för ca 60 000 svenska kr i affär som vi bara gick förbi.

Idag har jag för första gången varit på Country Club, poolställe, rätt okej, men sjukt fick inte prata telefon vid poolen... Väldigt konstigt. Men ska nog ta med barnen igen imorgon. Ikväll har jag varit i Red Bank med en svensk au pair plus typ halva stan för att fira in nationaldagen imorgon. Sverige släng dig i väggen, otroligt många fyrverkerier, ska försöka lägga in ett videoklipp så ni får se. Det var helt galet, så fina och stora. Får se vad som händer imorgon när det är verkligen nationaldagen. Hoppas att jag slipper jobba så jag kan träffa en svensk au pair.

Ska försöka hinna lägga in bilder från semester imorgon. Hoppas på fint väder hela helgen så man kan bättra på brännan, men verkade inte som det skulle bli det enligt väderprognosen men man vet aldrig. Måste säga har fått tillbaka alla mina pengar från banken och fått mitt social security number!


Tina


Kommentarer
Postat av: Alexander

Det låter som du har haft det bra! Ja, jag vill se bilder! Herregud kan tänka mig att de kommer fira nationaldagen rätt stort där! Vi har fått fint väder här hemma igen, men det verkar som det inte ska hålla i så länge... Trivdes du som en fisk i vattnet när du låg och sprattlade runt:P Haha... Äter fiskar hundgodis? Vad knas! Ser fram emot en uppdatering sen med alla bilderna :D

2008-07-04 @ 17:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0