Fair Haven, NJ July 24 08

Igår valde jag faktiskt att vara med familj istället för att ha en dag ledig, men det blev en väldig lyckad dag. Barnen väckte mig klockan 6.00 am, fixade tjejernas hår och sånt. Tog färjan över till Wall Street och tog sedan tunnelbanan till Rockfeller Center. Såg Radio City Music Hall som är den största inomhus teaterplatsen i världen, där höll även konserten och ändra stora tillställningar, besökte även St. Patrick's Cathedral som är en romersk-katolsk kyrka. Tog en promenad på undebara 5th Avenue som är den mesta kända shoppinggatan i New York City. Där finns alla bra affärer med sina egna flaggskeppsbutiker som Prada, Gucci, Fendi, Louis Vuitton och Just Cavalli. Helt fantastik gatan, älskar redan den. Vi tog en häst och vagn tur runt Central Park sen tog en taxi till The Metropolitan Museum of Art som är konstmuseum med massor av olika inriktiningar, som Europeisk, Egyptisk ioch Amerikansk. Fick se några helt underbara konstverk. Tog ett snabb besök på Starbuck sedan tog vi tunnelbanan till Time Squae för att göra ett snabb besök på underbara Sephora, sedan åt vi middag på Ruby Foos, en asistisk restaurang precis vid Time Square. Sedan var det dags att ta färjan hem igen.

Har så sjukt många bilder som jag vill visa , men det tar så lång tid att lägga upp göra det i helgen istället. För ska vara barnvakt på lördagkväll...

Usch idag regnar det, morgonen har varit katastrof, massa bråk och gråt. Den äldsta tjejen och kusinen sminkade min minsta tjej med svart ögonskugga i hela ansiktet. Hoppas får en lugn eftermiddag...

Gud vad jag saknar alla där hemma, det är helt sjukt. Men är så in love with NYC, allt är så fantastisk och bra. Gillar dock inte tunnelbanan, lite läskigt att vara under jorden om det händer något.


Tina

Kommentarer
Postat av: Alexander

Det låter som det var en underbar dag igår.. Man blir så avis när man läser allt du får se och göra! Vill också åka häst och vagn runt Central Park! Jag ser gladligen fram emot lite bilder:)

2008-07-24 @ 23:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0