Fair Haven, NJ July 21 08

Helgen har varit fullspäckad. Lördagsmorgon jobbade jag väldigt länge, längre än vad jag hade väntat mig. Tog med barnen till Country Club, men det var så varmt och de var gnälliga så åkte hem rätt fort igen. Klockan blev närmare 3 pm innan föräldrarna kom hem, hade räknat med att sluta vid 1 pm. När väl föräldrarna kom hem stack alla fort igen för de skulle till mammas syster över natten. Så fick huset för mig själv denna helgen.

Eleonora och Elvira kom över en sväng, sedan drog vi till stranden, blev en kort visit för var så sjukt mycket bilar och människor så pallade inte vara på stranden, bestämde oss för att grilla hos mig. Åkte till Foodtown och köpte massor av gott. Klockan blev rätt mycket när vi kom hem så började laga mat, sedan kom Sara över, efter hon äntligen hade fått slutat jobba. Satt och käkade och pratade en lång stund sedan blev myggen för jävliga så gick in. Gjorde en sjuk god svensk sallad med tomater, gurka, avocodo, cashewnötter. Sen kollade vi på Djävlen bär Prada.

Idag har vi varit på Sandy Hock en sväng, rätt okej väder, dock lite blåsigt nere vid havet. Åkte även till Mallet för att äta lite mat och kolla lite i affärer. Hade fått ett rabattkort från min mamma, om man köper för 70 dollar så får man 30 dollar rabatt och om man köper för 30 dollar får man 15 dollar rabatt. Hade spanat en jättefin svart jeanskjol trodde den kostade 50 dollar men dock kostade den 29.70 dollar , för lite enligt kassörskan för att kunna få rabatten. Så fick börja lite efter något annat, men efter en stund letande utan något resultat, så sa kassörskan att det var okej med 29.70 dollar. Så fick en jättefin kjol för 14.90 dollar.

Ikväll har jag varit duktig, städat mitt rum och badrum plus bäddat rent sängen. Har en lång vecka framför mig, hoppas verkligen att barnen börjar uppföra sig.


Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0