Fair Haven, NJ July 13 08

Klockan är rätt mycket här nu, behöver verkligen sova men känner mig inte trött ännu. För har varit en fullspäckad och rolig helg och har en lång vecka framför mig.

I lördags åkte jag till Carolin i Freeport, LI med Sara, en svensk au pair som bor 10 minuter bort med bilen. Åkte rätt sent så fick förfesta på tåget till henne. Blev upphämtade på tågstationen i Freeport, som verkar vara en osäker plats att vara på för Carolins värdmamman nästan skrek i telefon, gå inte någonstans och stanna där det finns folk. Efter att vi hade gjort iordning oss så tog vi en taxi in till gatan där alla uteställen finns. Försöka komma in på samma ställe som jag och Carolin lyckades komma in på förra gången. Efter lite om och men så släppte de in oss utan ID. Så var där inne och träffade lite folk och drack. Men folket dog ut väldigt fort så drog vidare till en annan klubb, där var också lite om och men innan vi kom in, helt okej ställe lite mer fart. Klockan blev över 3.00 am innan vi tog en taxi hem till Carolin.

Idag har jag varit på stranden i Long Island med Carolin och Sara. Vädret var toppen, vattnet var hyfsat varmt. Men vågorna var stora, men har lärt mig handska vågarna nu så slipper vara som en vante i en torktumlare. Dock blev väldigt förbannad när vi skulle på tåget till Penn Station för det skulle avgå 6.09 pm, kom till stationen klockan 6.09 pm men då hade tåget redan åkt. så fick vänta 20 minuter till nästa tåg. Men tycker är helt sjukt att de går före tidtabellen. Anledningen för att vi ville hinna med tåget 6.09 pm var för att hinna med tåget från Penn Station till hem 7.07 pm för att slippa vänta så länge mellan vårt andra tåg. Men fick dock ta det sena tåget och fick vänta till 8.07 pm för att det sena tåget ankom 7.14 pm. Men hann med istället ett besök på Mc Donalds. Dock var hon väldigt konstig som tog emot beställningen, ville bara ha 1 cheese, 1 pomme och 1 dricka, men dock fanns det bara en meny med 2 chesse, 1 pommes och 1 dricka, men hon sa att jag kunde ta menyn men välja att bara ta en cheese. Men var tvungen att betala fullt pris ialla fall. Mysko tycker jag.


Tina


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Tina. De verkar som att du har de helt underbart där borta..varit lite dålig på att skriva men ska försöka förbättra mig på de! de känns lite tomt utan dig på jobbet måste ja erkänna! hoppas du har de bra, de hade varit roligt att komma och h'lsa på dig till hösten! ha de så bra..=)

2008-07-14 @ 14:53:13
Postat av: Alexander

Hej, din trogna läsare här:D Vad kul att ni har hittat några ställen att gå ut på nu.. Eller har du fixat ett falsk leg? Fick ett fint vykort från St Thomas idag:)

2008-07-14 @ 15:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0