Fair Haven, NJ August 30 08

Ännu en dag har passerat, på grund av dåligt väder så tog vi en filmdag hemma oss och bjöd in 3 andra familjer, det var 10 barn här. Funkade hyfsat bra, så nu ikväll har vi varit på beach cluben och grillat och druckit öl. Så bara två dagar till utan mamma, det ska bli skönt när hon är hemma igen, huset ser inte så ut, behövs verkligen städas, men städerskorna kommer på måndag precis innan mamman kommer hem för att slippa få mamman att flippa ut. Pappa sa idag, det som mamma kommer att störa sig på när hon nu är i Florida är att pappan bäddar inte sängen varje dag. Hon älskar verkligen att det rent, därför har vi en städerska som kommer måndag-fredag, hon diskar, bäddar, tvättar, dammsugar, stryker och sånt. Nästan varje fredagar har vi två andra städerskor som totalt storstäder hela huset, putsar fönster, tvättar golvet. Väldigt skönt tycker jag, nu har de börjat städa mitt rum men så jag slipper det.

Ja USA, vet inte vad jag ska tycka om det, allt handlar om valet nu... Igår berättade pappan att våran Country Club tillåter inte att mörka personer att vara medlemmar i klubben, förut tillät de inte katoliker heller. Det känns helt absurt, vilket år lever vi egenligen i? På måndag är det Labor Day, som är typ arbetarnasdag som vår 1:a maj, efter det så ska man helst inte bära vita kläder eftersom det symboliserar att sommaren är slut. Ska fråga mamma mer om det, så tänk på det när ni kommer hit! Helst inga vita skor, om det är inte är winter white.

Ikväll sög det lite, sved verkligen till när Simon skickade en snabb en bild från hans 20-års fest idag. Det enda jag ville var att jag skulle få vara med, bara kanske en liten liten stund. Det kändes lite tungt faktiskt. Det är som är så jobbigt att man missar sånt. Vill också vara med!

Nobody said it was easy. No one ever said it would be this hard




En trött
Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0