Fair Haven, NJ August 29 08

Vilken effektiv morgon jag hade, Colin kom och väckte mig dock klockan 6.30 am, låg kvar i sängen till 6.45. Den fixade jag frukost till honom, sedan fick på hans kläder, borsta hans tänder, borsta hår och smörja in sig med solfaktor. Sen fick han sitt och kolla på tv, så under tiden hann jag städa halva mitt rum plus större delen av mitt badrum och hinna slänga i en tvätt i maskinen. Innan tjejerna vaknade, fixade frukost till dem och gjorde iordning de. Tog med de till bibblan, efter lite bråk så kom vi hem igen. Lät barnen leka lite för sig själva medans jag gjorde iordning lunchen för dem. Efter lunchen blev det playdatetime. Skickade Colin med pappan för att göra några ärrenden, Charlotte hade playdate med Andrew en granne, Libby hade en playdate med Sarah en annan granne. Efter en stund kom Charlotte och Andrew hem så var det dags för Charlotte andra playedate för dagen, Cady. Det blev typ en röra allt, för skulle lämna båda Andrew och Cady, sen hämta upp Libby, lämna Pheobe för en playdate, skicka Libby och Colin till tennisen, börja laga middagen... Men allt löste sig till slut.

Nu har jag lagt barnen , så hoppas på att få lite lugn och ro (9.30 pm). Ska plugga till det dära körkortet som jag måste ta, blä. Har inte alls någon lust, men måste ju...

Har verkligen insett att jag har gjort ett bra val. Att åka hit ångrar jag inte alls mycket, får uppleva en annan kultur och lands seder och vanor. Även av valet av min familj så tycker jag att jag gjorde ett riktigt bra val, även om det var inte barnens ålder inte föll in i min val av åldergrupp så ångrar jag inte det , eller ibland, visst hade det varit skönt att ha en bebis som inte är äldre den 1 år, så slipper man tjata och speciellt tjötet. Men min familj är verkligen toppen, jättesnälla, hjälpsamma och ställer alltid upp. De har redan bjudit mig på semster i Kraibien och senare ska vi på skidsemster.
 
Men en helt sjukt händelse, jag var i NYC och firade midsommar, när det vad dags att dra till klubben så fick vi tag i en limmo. I limmon var det en kille och typ 11 svenska au pair. Jämte mig sitter det en tjej som bara bor knappt 10 minuter ifrån mig här i Fair Haven och det var Elli som jag hänger med mest nu. Gud vad världen kan vara liten!

En trött Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0