Fair Haven, NJ August 18 08

Klockan är jättemycket borde egentligen sova, men är inte alls trött. Full rulle hela dagen, som vanligt. Idag hanns det med simlektion, Huntington, bad och lek i poolen, lek hemma, Burger King... 


Helgen blev väldigt lyckad, jobbade lite lördagmorgonen, åkte och handlade mat med familjen sedan satt jag med på tåget till Penn Station, tåg en taxi till Beacon Factory, stor second hand affär där jag mötte upp Frida, Emma, Malin och Linda. Efter det blev det frukost/lunch/middag på en pizzera, beställde en pizza körsbärtomater, parmesan, mozarella och ruccola, så sjukt god! Gick och strossade i Brooklyn, fanns sjukt många bra affärer, gick till Buffalo Exchange, second hand affär. Sedan blev det en taxi till en lägenhet i nere Coney Island i Brooklyn. Väl i lägenheten blev det dags för att börja förfesta och göra iordning sig. Dock blev klockan nog närmare 12.30 pm innan vi började hitta taxi in till Webster Hall nattklubb som har legg 19, nere vid Greenwich Village.Helt okej nattklubb, konstigt folk bara, bra musik dock vara drickan rätt dyr. Sedan blev det Mc Donalds och en taxi hem, somnade nästan direkt i taxin. Söndagen blev det inte någon sovmorgon, åt frukost i lägenheten, tog Subway in till loppmarknad i Brooklyn sedan Subwat till Bedford där alla bra affärerna fanns. På kvällen blev det bilen hem igen. Frida och jag är ett bra bilteam, frida kör och jag letar efter skyltar, ser efter tokiga bilster och håller koll på filerna. Sedan blev det efterlängtade sushi från kära Foodtown.

Denna helgen blev dock rätt dyr, har hittar riktiga bra saker, en läderväska för 15 dollar, en Juicy Couture klänning för 11 dollar, en annan klänning för kanske 12 dollar, ett par skor för 15 dollar, ett par Bakers skor för 19 dollar som kostar över 80 dollar annars, två sjalar för 10 dollar och en hatt för 5 dollar...


Idag har det blivit en stor förändring i mitt liv här, kan inte säga mer ännu.


En nöjd Tina


Kommentarer
Postat av: Alexander

DEt låter som en lyckad helg:) Oj, kan knappt vänta på att få höra va den stora förändringen i ditt liv har varit?? Nu är jag allt nyfiken...

2008-08-19 @ 11:34:16
Postat av: Anna

ojojoj, spännande med en förändring. hmm... nu är ja också nyfiken! :) Bra att du valt att stanna ett år, för blir lite tajt med pengar för mig att komma över å besöka dig i höst/vinter. hahah... Så jag spar till våren istället! :) Nice nice! Ha de bäst bruden! puss puss

2008-08-20 @ 01:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0