Fair Haven, NJ August 12 08

Jag jobbar egenligen nu , men har satt killen framför tv, för orkar inte leka. Dagen var dock varit helt okej, fick ledig en stund på dagen för ska jobba lite längre idag. Men så tog mig i kragen idag för att fixa skit körkortet här i New Jersey och drog med Frida. Var lite svårare än vad jag tänkt mig. Tog med mig mitt svenska körkort, internationella körkortet, passet + visumet, DS-2109, Social Securitÿ Number och mitt amerikanska bankkort, MEN DOCK VAR DET INTE TILLRÄCKLIGT MED BEVIS FÖR ATT JAG BOR HÄR. Så måste ha med ett brev som är skickat till mig här i Fair Haven. Gubben där bara " I'm sorry darling I need more proof that you live here so go home and find a letter". Då blev jag irriterad så tog min saker och gick till bilen, körde dock raka vägen hem, men åkte istället till Foodtown för att äta min daliga dos av Suhsi. Så sjukt irriterad på detta landet nu, allt ska vara såååå komplicerat.

Jag och Frida stack till Red Bank en snabbis för att kolla in skateaffärer. Var inte meningen att jag skulle handla något eller ska inte handla något på ett tag, men hittade en cool T-shirt och en asfin bikini, så var tvugen att köpa det! Så blev lite tröstshopping istället för att ta körkortet.


En irriterad Tina


Kommentarer
Postat av: Alexander

Jaa HErregud! Jag skulle med ha blivit skit irriterad! Vad mkt bevis du skulle ha, man tycker ju att det du skrev borde ha räckt, men men det är ju USA vi snackar om! Haha...

2008-08-13 @ 15:02:42
Postat av: Lena

Vilket as! Amerikaner o deras storda regler va! Hade ocksa dragit darifran.. Och lite trostshopping har val for ovrigt aldrig varit fel hehe;)

2008-08-14 @ 15:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0